15-10-2018

Panel Klienta

Aktualnie na stronie

Odwiedza nas 12 gości oraz 0 użytkowników.

Reklama w telewizji - dlaczego właśnie filmy?

Na początku drogi, jaką przebyła reklama, by stać się taką jaką jest teraz, był przekaz ustny. Następnie pojawiła się reklama prasowa, reklama radiowa, plakat, billboard i telebim, aż wreszcie świat ujrzał coś, co zachwyciło i zachwyca wszystkich do dziś - filmy reklamowe. Produkcja filmowa, skupiona niegdyś tylko i wyłącznie wokół tworzenia sztuki, została odkryta przez speców od reklamy i bardzo szybko stała się główną gałęzią przemysłu reklamowego. Nawet w dobie Internetu, gdzie duże znaczenie zaczął mieć content marketing, i tak najlepiej radzą sobie treści opatrzone filmikami. A istniejąca równolegle reklama w telewizji - wciąż nie traci na popularności. Dlaczego właśnie filmy reklamowe królują nad wszystkimi innymi perswazyjnymi przekazami? Odpowiedzi jest co najmniej kilka.

Zaangażowanie zmysłów

Film, jak żadne inne medium, jest w stanie zaangażować wszystkie zmysły odbiorcy. Bezpośrednio są to oczywiście tylko wzrok i słuch, co i tak daje o jeden kanał odbioru więcej, niż w przypadku innych reklam (np. radiowa oddziałuje tylko na słuch, prasowa - tylko na wzrok). Reklama w telewizji wywołuje jednak coś więcej, niż tylko wrażenia słuchowe i wzrokowe. Obraz matki podającej wazę z parującym rosołem na stół połączony z obrazem dzieci, które mruczą z zachwytu - jeśli właściwie zrealizowany - potrafi sprawić, że widz niemal czuje smak i zapach zupy oraz ciepło gorącej wazy. Ponadto, zaangażowanie odbiorcy w reklamę audiowizualną wynika także z tego, że przykuwa całą jego uwagę. Prezentując jednocześnie dynamicznie zmieniające się obrazy i różnorodne dźwięki, nie pozwala, by cokolwiek odciągnęło widza od tego, co reklamuje. Dzięki temu, konsumentowi łatwiej jest także reklamę zapamiętać. Bowiem na myśl o reklamowanym produkcie, w jego głowie pojawia się nie tylko wizerunek produktu, lecz często także melodia, którą usłyszał w reklamie w telewizji.

Uniwersalność przekazu filmowego

Kolejnym atutem, jaki wyróżnia filmy reklamowe wśród innych form promocji, jest uniwersalność audiowizualnego przekazu. Nawet, jeśli reklama w telewizji stworzona jest w konkretnym języku i z myślą o osobach konkretnej narodowości, jej ogólny przekaz zrozumie prawie każdy. Napisy pojawiające się na ekranie i hasła wypowiadane przez aktorów występujących w reklamie, są oczywiście wyrażone w konkretnym języku, jednak - podobnie jak w życiu - bardzo wiele jesteśmy w stanie odczytać z mimiki i gestów. Tego samego nie można już powiedzieć o plakacie czy reklamie w prasie, gdzie statyczne zdjęcie opatrzone jest komentarzem. Podobnie w przypadku reklamy radiowej, rozróżniamy wprawdzie ton wypowiedzi, jednak bez obrazu, trudno jest zrozumieć, o co właściwie chodzi. Językiem filmu jest natomiast czas i obraz - uniwersalne na każdej szerokości geograficznej. Poza reklamami, w których widz domyśla się, o co chodzi, można więc tworzyć filmy reklamowe, które nie wymagają znajomości żadnego języka. Klimatyczna muzyka, zdjęcia ziaren świeżo palonej kawy, a następnie obraz zadowolonej, atrakcyjnej kobiety, która przechyla do ust filiżankę parującego płynu, zwieńczone ujęciem pięknego opakowania z chwytliwą nazwą produktu - sprawiają, że nie trzeba żadnego komentarza, by odbiorca również zapragnął spróbować tej konkretnej, reklamowanej kawy.

Skuteczność w docieraniu do odbiorcy

Nic innego - żadne zdjęcie, napis, słowo czy melodia - nie jest w stanie wywołać w odbiorcy takich emocji, jak produkcja filmowa łącząca wszystkie te rzeczy w jedno. Filmy i spoty reklamowe, niezależnie od tego, czy prezentowane w telewizji czy w Internecie, są tak skuteczne, ponieważ mają dużo szerszy wachlarz środków, jakich ich twórcy mogą użyć, by wpłynąć na widza. Przekazy audiowizualne są najbliższe rzeczywistości, jaka otacza każdego człowieka, ponieważ prezentują jednocześnie dźwięki i obrazy zmieniające się w czasie. Są najbardziej mimetyczne wśród wszystkich form przekazu i ten naturalny odbiór, owo podobieństwo świata filmowego do świata rzeczywistego, sprawia, że produkcja filmowa może poszczycić się największą skutecznością - nie tylko jako reklama, lecz także jako sztuka.

Jest to nieoficjalna, prywatna strona działek Otowo.  Wszystkie umieszczone tutaj informacje są ogólnodostępne na tablicach ogłoszeń. Umieszczenie danych osobowych na stronie jest zgodne z art. 1 ust. 1 oraz art. 6 ustawy o dostępie do informacji publicznej.  Serwis Otowo.pl  nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość zamieszczonych komunikatów, informacji itp.